Presse / Edition

……………………………………….

éditions / books


• Design elements : a graphic style manual - Timothy Samara - éd. Paperback – 2014 

   Manuel du design graphique - Timothy Samara - éd. Dunod – 2014 

• Star Graphic Designers - Cristina Paredes – éd. Loft – 2012

• Emap type in situ – pierre kurczewski – 2005


presse


• Grafik Tasarim- Vol.47- 2012

• IdN - international designers Network – Vol.18 n°5 – 2011

• novum - world of graphic design – 06/2011

• gallery - the world’s best graphics – Vol.16 – 2011


• Etapes.com - 11/2011 – web

• Garteh.com « graphisme et musique » - Julian Legendre – 12/2012 – web

• DesignEurope - 02/2011 – web

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Star Graphic Designers - Cristina Paredes – éd. Loft – 2012

« A comprehensive source of information and inspiration by documenting the schope of contemporary graphic design.

Who are the best graphic designers today ?  Where do they get their ideas from? What are their best pieces of work? In what direction is contemporary graphic design heading ? What new sources are used for inspiration?

You will find the answers to these questions in Star Graphic Designers: a compilation of more than 80 of the best current international graphic designers with the aim of offering a comprehensive showcase of their most prominent works and becoming a reference manual for graphic design in the 21st century.

The result of this research is a careful presentation of 400 projects that show the path that graphic design will take in the next decade. »

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Design elements, a graphic style manual - Timothy Samara – éd. Rockport publishers – 2014

« À la fois ouvrage de référence et source d’inspiration, ce livre s’adresse aux étudiants et aux professionnels du design graphique, et plus largement à tous les métiers de la communication et de la création. Il présente de façon détaillée et didactique les principes fondamentaux du design graphique et de ses cinq composantes clés : la forme et l’espace, la couleur, la typographie, l’image, la composition. Pour chacun d’eux, il explique comment faire les bons choix pour obtenir une création graphique capable de transmettre efficacement un message tout en éveillant la curiosité et les émotions du public. Chaque chapitre s’appuie sur de nombreuses réalisations, choisies et analysées avec soin. L’énoncé des vingt règles d’or du graphisme, puis de la meilleure façon de les détourner pour des créations plus originales et percutantes, complètent le propos de cet ouvrage riche d’enseignements et d’idées. »

-